۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۵۸

تحولات همسایگان شرقی/

احزاب مخالف دولت پاکستان اپوزیسیون جدید تشکیل می دهند/ حمایت بزرگان قومی ولایت پکتیا از عبدالله

احزاب مخالف دولت پاکستان اپوزیسیون جدید تشکیل می دهند/ حمایت بزرگان قومی ولایت پکتیا از عبدالله

تشکیل اپوزیسیون جدید از سوی احزاب مخالف دولت پاکستان، ربوده شدن یکی از نمایندگان مجلس و حمایت بزرگان قومی ولایت پکتیا از عبدالله از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکسپرس تریبون، در جریان درگیری میان طالبان و ارتش پاکستان در منطقه ناآرام باجور در نزدیکی مرز مشترک با افغانستان 14عضو طالبان کشته و دو فرد دیگر زخمی شدند.

رسانه های پاکستانی همچنین از تشکیل اپوزیسیون جدید موسوم به "اتحاد ملی" از سوی احزاب مخالف دولت در پاکستان در ادامه اعتراضات و تظاهرات احزاب مخالف علیه دولت این کشور خبر دادند.

بر این اساس رهبران ارشد احزاب مسلم لیگ پاکستان، تحریک عوامی و تحریک انصاف به نام های عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف، طاهرالقادری رهبر حزب تحریک عوامی پاکستان و چودری شجاعت رهبر حزب مسلم لیگ یک اپوزیسیون جدید به نام اتحاد ملی علیه دولت مرکزی با هدف پایان دادن به سیستم فساد در دولت فعلی و متزلزل کردن پایه های حکومت به رهبری نواز شریف تشکیل دادند.

تشکیل اپوزیسیون جدید همزمان با تلاش حزب تحریک انصاف به سرپرستی عمران‌ خان و حزب عوامی به سرپرستی طاهر‌القادری برای برگزاری دوباره انتخابات در این کشور است.

نیشن نیز با اشاره به ربوده شدن "رعنا جمیل حسن" یکی از اعضای حزب مسلم لیگ نواز و نماینده مجلس پاکستان توسط افراد ناشناس در استان پنجاب گزارش داد که آدم رباها خواستار پرداخت 50 میلیون روپیه برای آزادی جمیل حسن شده اند.

آدم رباها اعلام کردند درصورتیکه این مبلغ در دو روز آتی پرداخت نشود، این نماینده مجلس را که همراه خانواده اش به اسلام آباد می رفت، می کشند.

از جمله اخبار مهم افغانستان نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بزرگان قومی ولایت پکتیا از جمله "امان الله زدران" حمایت خود را از عبدالله عبدالله در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کردند.

کد خبر 2302232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha